Eten

Het leed dat op je voeding letten heet !

3 augustus 2020

Pff herkennen jullie dat? Het ene moment zit je heerlijk in de juiste flow om weer gezond te eten en het andere moment roepen mijn hersencellen alleen maar FOOOOOOOOOOOD. En dan geen sla he, nee die gesuikerde sleutelhangers die in de la liggen. Meestal kom ik daarom snoepjes en koekjes die ik niet lekker vind, maar manlief zegt dan joh 1 snoepje kan wel . Ja 1 snoepje zeker , 1 zak is een ander verhaal.

NIEUWE MAAND NIEUWE KANSEN!

Nu er weer een nieuwe maand is aangebroken , vond ik het een mooi moment op het echt weer goed op te pakken. Ik wil geen super streng voor mij zelf calorie tellende niets mee etende moeder worden, maar ik wil mij weer fijn voelen. Met de kindjes een ijsje eten moet wel kunnen vind ik, het moet wel leuk blijven en op deze manier is het ook beter vol te houden.

ETEN KLAAR MAKEN VOOR DE VOLGENDE DAG.

Wat ik heel erg aan mij zelf merk is dat ik alles voor de kindjes klaar wil maken op mijn gemak en mij zelf dan vergeet. En dan uiteindelijk bij die snelle makkelijke gesuikerde sleutelhanger uit kom die alleen maar meer lekkere trek bezorgd.

Daarom heb ik gisteren avond al vast wat snack momentjes voor mij zelf klaar gemaakt. Ik snij al vast wat stukjes kom kommer en weeg de nootjes vast af.

WAT GA IK MORGEN SNACKEN?

Morgen ochtend moet ik eerst 2 uur les geven. Meestal red ik het niet om van te voren te eten, dus waarschijnlijk word het tussen mijn 2 lessen een banaan als ontbijt!

De snackjes plaats ik nu in willekeurige volgorde , misschien begin ik wel met de lekkerste snack!

*100 gram tomaatjes * 100 gram komkommer!
Voor de foto heb ik even de granny smith in het bakje erbij gezet. Maar dit word waarschijnlijk :

* 150 gram magere naturel kwark

*granny smith

* 10 gram ongezoute amandelen

* 10 gram cashewnoten.

De kwark is even in een bakje scheppen dus daar heb ik nog wel geduld voor!

* 100 gram komkommer (hebben jullie al door dat ik gek ben op komkommer?) * 10 gram walnoten
Heerlijk een stukje chocolade!

En ik heb nog watermeloen! Kindjes zijn daar dol op en ik ook. Waarschijnlijk ga ik daar morgen ook nog een schaaltje van eten!

Door van te voren mijn snackjes klaar te maken is de verleiding minder groot om een snelle ongezonde hap te nemen. Het gezond snelle hap staat nu natuurlijk ook al kant en klaar. Dit hielp mij altijd heel goed en ik hoop dat dit weer gaat werken!

Maken jullie wel eens van te voren de snackjes al klaar? Of heb jij een leuke andere tip tegen de vervelende snaai momenten?

Ik hoor ze graag!

Fijne week.

Liefs Yvette 💃🏼

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply